Judi Dench

Judi Dench droht die Erblindung

Bild von Judi DenchJudi Dench kämpft um ihre Sehkraft.

Die 77-jährige Schauspielerin gesteht im Interview mit dem britischen ‚Mirror‘, dass sie an Makuladegeneration leidet – einer altersbedingten Erkrankung des Auges, die zur Erblindung führen kann. Aufgrund dieser Krankheit könne sie inzwischen keine Drehbücher mehr selbst lesen und müsse sie sich vorlesen lassen. “Normalerweise macht das meine Tochter oder mein Agent oder ein Freund und ich finde das sogar schön, weil ich da sitzen und mir die Geschichte im Kopf vorstellen kann“, verrät Dench.

Auch Gesichter könne sie nicht mehr klar erkennen, fährt sie fort. “Das schlimmste ist, wenn ich in einem Restaurant sitze und die Person, mit der ich esse, nicht sehen kann“, klagt sie. Ins Bockshorn wolle sie sich durch ihr Augenleiden jedoch nicht jagen lassen. So hofft sie, dass die Behandlung gegen die Krankheit anschlagen wird. “In einem Auge ist es feuchte [Makuladegeneration] und im anderen trockene. Mir wurden Spritzen verabreicht und ich hoffe, dass sie es zum Stillstand gebracht haben“, erläutert die britische Filmdarstellerin, die trotz drohender Erblindung noch lange nicht in Rente gehen will. “Solange es für mich Arbeitsmöglichkeiten gibt, werde ich mich nicht zur Ruhe setzen“, beteuert Dench. “Denn wenn ich mich zur Ruhe setze, wird gar nichts mehr gehen und so wie die Dinge stehen, ist es schon schwer genug für mich.“ Zudem liebe sie ihren Beruf. “Ich bin mir dessen bewusst, dass ich in der Hinsicht, dass ich meine Arbeit liebe, in der Minderheit bin“, gibt die Leinwand-Ikone, die sich “unglaublich glücklich schätzt“, zu.

Ab dem 15. März ist Judi Dench neben Maggie Smith und Bill Nighy in der Tragikomödie ‚Best Exotic Marigold Hotel‘ als Pensionärin zu sehen, die gemeinsam mit anderen Ruheständlern, ihren Lebensabend in Indien verbringt. Momentan steht sie außerdem für ‚Skyfall‘ – den 23. ‚James Bond‘-Film – als Geheimdienst-Chefin M vor der Kamera.

KOMMENTARE

Geschrieben von air conditioning services | Dienstag, 22.08.17 - 20:56 Uhr

Whats up this is somewhat of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

Geschrieben von Mathematic | Mittwoch, 23.08.17 - 4:36 Uhr

I like what you guys are up also. Such smart work and reporting! Keep up the superb works guys I¡¦ve incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my website :)

Geschrieben von bilingual education | Mittwoch, 23.08.17 - 4:43 Uhr

I have been reading out some of your posts and it’s pretty nice stuff. I will definitely bookmark your site.

Geschrieben von automotive solutions | Mittwoch, 23.08.17 - 5:04 Uhr

It’s perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy. I’ve read this post and if I could I wish to suggest you some interesting things or suggestions. Maybe you can write next articles referring to this article. I wish to read even more things about it!

Geschrieben von face lifting cream | Mittwoch, 23.08.17 - 9:45 Uhr

Have you ever thought about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is important and everything. However just imagine if you added some great pictures or videos to give your posts more, „pop“! Your content is excellent but with pics and clips, this blog could undeniably be one of the best in its niche. Awesome blog!

Geschrieben von harley parts | Mittwoch, 23.08.17 - 15:11 Uhr

Great blog! Do you have any tips and hints for aspiring writers? I’m planning to start my own blog soon but I’m a little lost on everything. Would you propose starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there that I’m totally confused .. Any recommendations? Kudos!

Geschrieben von harley davidson bikes | Mittwoch, 23.08.17 - 15:35 Uhr

Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Many thanks

Geschrieben von hotel franchise | Mittwoch, 23.08.17 - 15:42 Uhr

With havin so much written content do you ever run into any issues of plagorism or copyright violation? My website has a lot of completely unique content I’ve either authored myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the internet without my authorization. Do you know any methods to help prevent content from being ripped off? I’d really appreciate it.

Geschrieben von business for sale | Mittwoch, 23.08.17 - 15:49 Uhr

We absolutely love your blog and find most of your post’s to be exactly what I’m looking for. Do you offer guest writers to write content in your case? I wouldn’t mind publishing a post or elaborating on most of the subjects you write with regards to here. Again, awesome web log!

Geschrieben von harley parts | Mittwoch, 23.08.17 - 17:05 Uhr

Hi there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I genuinely enjoy reading through your posts. Can you suggest any other blogs/websites/forums that go over the same subjects? Thanks!

Geschrieben von harley parts | Mittwoch, 23.08.17 - 17:24 Uhr

Hello I am so happy I found your blog, I really found you by error, while I was looking on Askjeeve for something else, Regardless I am here now and would just like to say cheers for a marvelous post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read through it all at the moment but I have saved it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the awesome job.

Geschrieben von harley trikes for sale | Mittwoch, 23.08.17 - 19:56 Uhr

Incredible! This blog looks exactly like my old one! It’s on a totally different topic but it has pretty much the same layout and design. Wonderful choice of colors!

Geschrieben von used harley davidson trikes | Mittwoch, 23.08.17 - 20:45 Uhr

Howdy! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I really enjoy reading through your articles. Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same topics? Appreciate it!

Geschrieben von new business opportunities | Mittwoch, 23.08.17 - 21:34 Uhr

Hi there! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any tips?

Geschrieben von arts and learning | Donnerstag, 24.08.17 - 1:30 Uhr

It’s the best time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I wish to suggest you some interesting things or tips. Perhaps you could write next articles referring to this article. I desire to read more things about it!

Geschrieben von pearson education | Donnerstag, 24.08.17 - 1:30 Uhr

I’ve been absent for a while, but now I remember why I used to love this website. Thank you, I¡¦ll try and check back more frequently. How frequently you update your website?